tisdag 22 mars 2011

Prao forts

Fortsättning...

Gerd är förasamlingspedagog, hon har minikyrkis, kyrkis och miniröris. Det är barn som får komma till prästgården och leka, rita, pyssla, gympa, sjunga och fika. Ibland är det stökigt, med mycket att fixa men det är oftast roligt. Gerd har också hand om konfirmanderna (tillsammans med präster och kantorn och barn&ungdomsledaren). Hon gör affischer med scheman om vad och när det händer saker i församlingen, så att allmänheten kan komma. När hon gjort de klara på datorn går hon och sätter upp dom på en inglasad anslagstavla. När jag var där fick jag göra en affisch första veckan och en andra veckan, jag satte dit fina bilder för att festa till det lite. Sen gick Gerd och jag och hängde upp dom tsm.

Jag tror det var allt hon gör. Kommer jag på någonting mer så skriver jag till det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar